Test IELTS

Giải đề Speaking dự đoán 2023 chủ đề Speaking Part 3. Gifts and Rewards

25 Tháng Năm, 2023 | 236 lượt xem

Bộ đề IELTS Speaking dự đoán 2023 với hơn 50 chủ đề và câu trả lời mẫu giúp các bạn tăng cơ hội đạt IELTS Speaking 7 +. Rất nhiều chủ đề sẽ được lặp lại từ quý này sang quý khác. Universal Language Center tặng bạn câu trả lời mẫu IELTS speaking band 7+ với các cụm từ dễ nhớ nhất, dễ thuộc nhất và 01 thành ngữ ăn điểm với từng chủ đề IELTS Speaking Forecast.

Bí quyết luyện IELTS speaking hiệu quả:
Bước 1. Đọc câu trả lời mẫu
Bước 2. Ghi chú các cụm từ và thành ngữ
Bước 3. Quay video tự nói theo cách riêng của mình sử dụng các từ vựng đã note
Bước 4. Xem lại video và sửa các lỗi cần thiết

IELTS SPEAKING FORECAST CHỦ ĐỀ SPEAKING PART 3. GIFTS AND REWARDS

1. Should employees have their own goals?

Absolutely. It’s important for employees to set personal objectives because it gives them directions, motivation, and a sense of purpose. Work may become stressful and tedious if they only follow their leaders’ orders. I believe that when individuals are encouraged to pursue their own ambitions and targets, they tend to focus their efforts, track progress, and strive for continuous improvement. Therefore, their skills and abilities grow, which benefits the company.

  • set personal objectives : đặt mục tiêu cá nhân
  • directions, motivation, and a sense of life purpose:
  • định hướng, động lực và ý thức về mục đích sống
  • stressful and tedious: căng thẳng và tẻ nhạt
  • pursue their own ambitions and targets,: theo đuổi tham vọng và mục tiêu của riêng mình
  • strive for: cố gắng

2. How should bosses reward employees?

Depending on how they are implemented, rewards and incentives can be tangible or intangible. Recognizing employees’ achievements through verbal praise shows appreciation for their hard work and dedication. Additionally, providing opportunities for professional development, such as training programs or mentorship, can be a valuable reward that supports employees’ career advancement and skill enhancement. Also, I’d say those with financial struggles tend to be motivated by bonuses and compensation.

  • tangible or intangible: hữu hình hoặc vô hình
  • verbal praise: lời khen ngợi
  • dedication: cống hiến
  • professional development: phát triển nghề nghiệp
  • training programs or mentorship: chương trình đào tạo hoặc cố vấn
  • career advancement and skill enhancement: thăng tiến nghề nghiệp và nâng cao kỹ năng
  • financial struggles : khó khăn về tài chính
  • bonuses and compensation.: tiền thưởng và tiền lương.

3. What kinds of gifts do young people like to receive as rewards?

I’d say millennials and Gen Z tend to appreciate experiential gifts such as concert tickets, travel vouchers, or unique experiences that align with their interests and aspirations. These types of rewards offer memorable moments and the opportunity for personal growth and enjoyment. There are also people who prefer material possessions. For instance, I remember my company interns were on cloud nine when they got smartwatches and iPads at the end of their internships. 

  • Millennials and Gen Z: thế hệ Gen Y và Z
  • Experiential gifts: món quà có giá trị trải nghiệm
  • Aspirations: nguyện vọng
  •  on cloud nine (idiom) : vui sướng, lên chín tầng mây
  • Internships: kỳ thực tập

4. How should children spend their allowance money?

Children’s allowance spending depends on factors such as their age, financial literacy, and parental guidance. However, in my experience, most kids purchase toys and snacks advertised on TV if given money. It’s also common for some to subscribe to online gaming services. I reckon teaching children about financial responsibility and the importance of saving, spending wisely, and giving back can help them develop effective money management habits and a sense of economic independence from a young age.

  • allowance: tiền tiêu vặt, Chi tiêu trợ cấp
  • financial literacy, and parental guidance: hiểu biết về tài chính và hướng dẫn của cha mẹ.
  • purchase: mua
  • subscribe : đăng ký các dịch vụ
  • financial responsibility: trách nhiệm tài chính
  • importance of saving: tầm quan trọng của việc tiết kiệm,
  • economic independence: thức độc lập tài chính 

5. Why do people like shopping more now than in the past?

I’d say the advent of e-commerce, and the influence of social media and advertising have all contributed to the heightened appeal of shopping in recent years. In the past, people had to travel a long way to shop, which can be daunting at times. However, with online platforms, there seem to be no barriers to shopping at all. From the comfort of their own homes, shoppers can browse and order products, and then wait for the packages to be delivered right to their front door. Also, I’m convinced that advertising agents now do a better job than before in manipulating customers’ emotions, spreading the message that shopping during sales is wise. As a result, although some products aren’t essential, people buy them because of the discount.

  • advent of e-commerce: sự ra đời của thương mại điện tử
  • influence of social media and advertising:, ảnh hưởng của truyền thông xã hội và quảng cáo
  • contributed to : đều góp phần
  • daunting : gây khó khăn
  • no barriers: không có rào cản
  • From the comfort of their own homes: Từ sự thoải mái ngay tại nhà của mình
  • browse and order products: xem và đặt mua sản phẩm
  • manipulating customers’ emotions: điều khiển cảm xúc của khách hàng,

6. Do you think shopping is good for a country’s economy?

When people make purchases, they stimulate demand, create jobs, and support businesses, which promotes economy development. However, the sustainability and long-term effects of consumerism should be considered, as excessive shopping can lead to environmental concerns and personal financial issues. In fact, deforestation for paper production and furniture is on the rise. We’re causing global warming by burning fuel to make gadgets and clothes. In my opinion, it is critical to encourage responsible and mindful shopping practices that prioritise ethical and sustainable choices.

  • stimulate demand,: kích thích nhu cầu,
  • support businesses: hỗ trợ các doanh nghiệp,
  • sustainability and long-term effects : tính bền vững và ảnh hưởng lâu dài
  • excessive shopping: mua sắm quá mức
  • environmental concerns: lo ngại về môi trường
  • personal financial issues: các vấn đề tài chính cá nhân.
  • deforestation for paper production and furniture: nạn phá rừng để sản xuất giấy và đồ nội thất
  • global warming: sự nóng lên toàn cầu
  • gadgets and clothes: đồ dùng điện tử và quần áo.
  • responsible and mindful shopping practice: hoạt động mua sắm có trách nhiệm và có ý thức,

Tìm hiểu ngay lớp luyện thi IELTS Hà Nội hoàn toàn miễn phí tại Universal Language Centerhttp://m.me/universal.edu.vn/

 Chúc các bạn luyện thi IELTS hiệu quả và sớm đạt IELTS Speaking 7 +!

0 0 đánh giá
Đánh giá bài viết
Theo dõi
Thông báo của
guest
0 Góp ý
Phản hồi nội tuyến
Xem tất cả bình luận

Khóa học nổi bật

Đảm bảo đầu ra IELTS 5.0 +. Tiếp tục bổ sung từ vựng tiếng Anh học thuật qua 5 chủ đề lớn, nâng cao ngữ pháp với 7 chủ điểm quan trọng và thành thạo phương pháp học IELTS từng kỹ năng
Danh mụcMục tiêuĐối tượngNỘI DUNG CHI TIẾT Mục tiêu Đối tượng NỘI DUNG CHI TIẾT Từ vựng Tăng tối thiểu 1.000 gốc từ vựng nâng cao với các chủ đề mở rộng như: – Công sở,– Du lịch,– Xã hội,– Giao thông,– Văn hoá.Mỗi Unit trong giáo trình đều có một bảng từ mới theo chủ đề, […]
Đảm bảo đầu ra IELTS 7.5+. Khóa học được thiết kế đặc biệt với các giáo trình nâng cao chuyên sâu nhằm cải thiện tối đa band điểm của toàn bộ các kỹ năng Nghe, Nói, Đọc, Viết. Cung cấp toàn bộ các chiến thuật hiệu quả về Từ vựng, Ngữ pháp tốc độ làm bài và sự tự tin để bứt phá.
Đảm bào đầu ra TOEIC 600+. Cung cấp những chiến lược để xử lý từng loại câu hỏi theo từng chủ đề. Hoàn chỉnh hệ thống Âm (Phát âm, Trọng âm, Ngữ điệu, Nối âm) để ứng dụng vào kỹ năng Nghe và mở rộng thêm 2.000 gốc từ vựng chuyên ngành chắc chắn sẽ gặp trong bài thi TOEIC, đảm bảo Nghe hiểu tối thiểu 70% nội dung mỗi đoạn hội thoại với giọng bản ngữ. Thành thạo vận dụng Skimming và Scanning trong bài đọc nhằm hiểu trọn vẹn các chi tiết của bài đọc

ĐĂNG KÝ NHẬN TIN

    Đăng ký email để nhận bản tin IELTS mới nhất của chúng tôi. Xin cám ơn !
    Đăng ký nhận tin và tài liệu miễn phí