Nhận tư vấn về lộ trình học
Hướng dẫn viết IELTS Writing task 2 và bài mẫu band 8.0 chủ đề ADVERTISING
27 Tháng Mười Hai, 2022 | 523 lượt xem
Hướng dẫn chi tiết để các bạn viết Writing task 2 trong IELTS đạt band 8 dễ dàng. Bài mẫu IELTS Writing task 2 về chủ đề ADVERTISING gồm những từ vựng ăn điểm giúp bạn đạt band 8. Các cụm từ cũng như cấu trúc câu IELTS Writing về chủ đề Advertising viết task 2 là các từ được các thầy cô chọn lọc và hướng dẫn vô cùng kỹ lưỡng. Cùng học thêm qua các bài mẫu IELTS Writing task 2 điểm cao tại : TẠI ĐÂY
Xem thêm các bài viết hữu ích về luyện thi IELTS :
Top 5 trung tâm luyện thi IELTS tốt nhất ở Hà Nội
Trọn bộ đề thi IELTS Speaking dự đoán 2020 – Phần 1
Hành trình luyện thi IELTS 7.0 cấp tốc trong 4 tháng
Dưới đây là bài mẫu hướng dẫn chi tiết viết IELTS Writing task 2 chủ đề ADVERTISING band 8 :
Đề bài :
Advertising are becoming more and more common in everyday life. It is a positive or negative development ?
Bài mẫu IELTS Writing task 2 chủ đề Advertising band 8 – hướng dẫn viết chi tiết :
The development of businesses has given rise to the growing number of advertisements that can be seen anywhere, on streets or in the media. In my opinion, this phenomenon could be both positive and negative.
On the one hand, , advertising has brought a number of benefits for not only consumers but also businesses. Certainly, advertising provides details about newly launched products, which is important for consumers who are still unaware of such products. In fact, improving quality alone would be less effective if producers failed to commercialize their commodities. Furthermore, companies and entrepreneurs spend a great deal of money on publicity materials in order to approach prospective customers. This, in turn, generates higher profit and enhances those companies’ competitiveness in the market.
On the other hand, the surge in quantities of commercials exerts several undesirable impacts on customers. First, instead of being well-informed about new line of product, people are being bombarded with all kinds of advertisements. Those can be either deceptive or annoying, and such information overload has become a nuisance to many people, particularly when their favorite telecasts are constantly interrupted by irrelevant promotions. Second, advertising encourages people to purchase what they do not really need. Images of celebrities are used in many extravagant commercials, especially cosmetics, to stimulate people to purchase products that are being advertised. However, in reality, most of products are of little use to buyers.
In conclusion, advertisements of various types have become prevalent in modern society, and this is, in my view, advantageous and detrimental as well.
Các cụm từ và cấu trúc IELTS Writing chủ đề Advertising ăn điểm band 8 trong bài mẫu trên :
- boost image = facilitate their company’s image
- has given rise to = lead to = result in
- commercialize their commodities
- publicity materials
- approach prospective customers
- generates higher profit
- enhances those companies’ competitiveness
- bombarded with
- irrelevant promotions
- extravagant commercials
- are of little use to
Để nâng cao kỹ năng viết IELTS Writing band 8, bạn cần thực hành nhiều trên các đề thi những năm trước. Dưới đây là tổng hợp đề thi Task 1 và Task 2 giúp bạn thực hành kỹ năng viết IELTS Writing và một vài hướng dẫn giúp bạn đạt band 8 với phần thi Writing với các chủ đề khác không chỉ Advertising : tham khảo thêm các bài mẫu link dưới đây :
Trọn bộ đề thi IELTS Writing chính thức 2019 quý 1
ĐĂNG KÝ NHẬN TIN